‘We moeten de vrijheid van onderwijs opnieuw uitvinden’
Gepubliceerd door het Goede Leven
De eenzijdige blik op meetbaarheid is in het onderwijs onverminderd sterk
Gepubliceerd door SienceGuide op 16 oktober 2019
Erken dat het bijzonder onderwijs beter presteert
Gepubliceerd door NRC 7 oktober 2019 in opinie
Coalitiepartijen VVD en CU willen artikel 23 versterken
Gepubliceerd op 25 september 2019 door Verus
Katholieke scholen bijzonder geëquipeerd voor burgerschapsvorming
Gepubliceerd door het NKSR
‘Verkenning Onderwijsraad ‘Vrijheid van Onderwijs’
Gepubliceerd door het NKSR
Artikel 23: Maak alle scholen algemeen toegankelijk!
Gepubliceerd op door Drs. Martin van den Bogaerdt
Week van het Katholiek Onderwijs 2019
Gepubliceerd door het NKSR
Vijf redenen om trots te zijn op de Vrijheid van onderwijs
Gepubliceerd op 28 augustus 2019 door Verus
Schaf het bijzonder onderwijs af
Gepubliceerd door NRC 15 maart 2019 in opinie
“PvdA-leider Lodewijk Asscher wil artikel 23 van de Grondwet aanpassen”
Gepubliceerd op door Drs. Martin van den Bogaerdt door VOS ABB
“Ontdekkingen van een schoolleider in de stad”
Gepubliceerd door Nederlandse Katholieke Schoolraad op 23 november 2018
“Inleiding Mgr. Hendriks studiemiddag interculturele dialoog”
Gepubliceerd door Nederlandse Katholieke Schoolraad op 11 november 2018
“Katholieke school beter vertrekpunt voor integratie dan openbare school”
KN Redactie 11 september 201
“Waarom de enige toekomst die het bouwen waard is, iedereen omvat”
door paus Franciscus
“Leven alsof God bestaat” Huizingalezing 2018
“Verslag lezing /terugblik Dag van de Kinderspiritualiteit 2018 op 26 januari 2018 in Arnhem” met introductie door Liesbeth Vroemen: ‘Ruimte voor het innerlijk van kinderen’
“Samenleven is een kunst – Identiteitsdag katholiek Onderwijs”
“Koen Seynaeve: ‘Onderwijs moet vooral aan ‘Bildung’ doen’ TERTIO ”
In ‘Tertio’ neemt Koen Saynaeve, directeur van het Brugse Sint-Lodewijkscollege, uitgesproken standpunten in over de rol van onderwijs anno 2018.
“Baudet en Wilders maken misbruik van het christendom”
“Samenwerking Twentse katholieke schoolbesturen- een boost voor de schoolidentiteit”